<< WIN Genuine Soundware Drum-80 v1.0.0
Genuine Soundware Drum-80 v1.0.0
Category Applications
PlatformWindows
GenreAudio
Date 1 year, 3 months
Size 41.84 MB
Spotted with Spotnet 1.9.0.8
 
Website Sponsor UsenetBucket
 
Sender Superbit (65AJuQ)
Tag vstplugin
Download    
 
Searchengine Search
NZB NZB
Sponsor
 
Number of spamreports 0

Post Description

https://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=61
INSTRUMENTEN ACHTERGROND

We kennen en gebruiken tegenwoordig allemaal elektronische drums, maar aan het begin van de jaren 80 waren de eerste elektronische drums een echte noviteit die niet alleen een revolutie teweegbracht in het geluid van de muziek van die jaren, maar ook in de workflow in de opnamestudio. Veel producers gaven er de voorkeur aan om het geluid van elektronische drums op te nemen in plaats van akoestische drums, omdat het tijd en geld bespaarde, omdat ze geen microfoons hoefden te monteren, de juiste posities moesten vinden, uren moesten besteden aan het egaliseren en corrigeren van het opgenomen materiaal. Met een elektronisch drumstel ging het sneller: het was voldoende om de kabels aan te sluiten en misschien het juiste geluid voor het nummer te vinden, wat een perfect scenario was, vooral voor veel goedkope producties, bijvoorbeeld die van popmuziek.

De eerste elektronische drums waren volledig analoog, ze genereerden de geluiden van de drums met slechts een paar elementen zoals een oscillator en een generator voor witte ruis, plus een paar enveloppen en een filter. Het geluid was niet bepaald realistisch, maar het was eigenaardig en perfect om bepaalde geluiden te creëren die nog nooit eerder waren gehoord.

Het nadeel was dat elektronische drums alleen het geluid van drums konden genereren, maar niet van cimbalen. Om deze reden werd het geluid van echte cimbalen opgenomen naast het geluid van elektronische drums. Dit soort opstelling werd live ook vaak gebruikt. Het was gebruikelijk om een drummer op het podium de typische zeshoekige pads te zien spelen, maar dan gecombineerd met een set echte cimbalen.

GSi Drum-80 reproduceert precies dat scenario. Het bevat twee afzonderlijke geluidsmotoren die tegelijkertijd kunnen spelen. Eén engine bootst de geluiden na van de beroemde elektronische drummodule die bekend staat als de Simmons SDS-V (zeer vergelijkbaar met het latere SDS-8-model); tegelijkertijd speelt de exclusieve GSi WLF Engine een multi-sample van echte bekkens die exclusief voor Drum-80 zijn opgenomen.

Belangrijkste kenmerken
Virtual Analog Engine gebaseerd op de beroemde SDS-V-drummodule
Gesamplede bekkengeluiden (Hi-Hat, Ride, 4 Crashes, 3 Splashes) geleverd door de exclusieve GSi WLF Engine
Volledige polyfonie
Apart gedeelte met aanpassingen voor bekkengeluiden (tuning, leveling en EQ)
Stereo 1176-stijl begrenzer
Stereo Delay-effect
Stereo Reverb-effect
Ingebouwde programmeur met onbeperkte programma's
Ingesloten gebruikershandleiding
Beschikbaar als stand-alone applicatie en audio-plug-in
Zeer laag CPU- en RAM-gebruik




-+=*( Spots worden door mij gedownload en getest op een steeds schone geüpdate VM machine met windows defender )*+=-
-+=*( Spots die vreemd gedrag vertonen op de machine of in mijn netwerk na patchen gaan direct in prullemak (score is nu gem.5 op de tien) )*+=-
-+=*( Als het mogelijk is download ik de originele setup van de retailer en pas dan de licenties of sleutels toe bij de test )*+=-
-+=*( Soms voeg ik een script en/of video toe om zaken makkelijk of veiliger te maken )*+=-
-+=*( Antwoord komt alleen op inhoudelijke vragen of opmerkingen ook op fouten in de post daar wordt door mij altijd op gereageerd en zal ik proberen een oplossing te vinden )*+=-
-+=*( Mijn spots zijn soms voorzien van een wachtwoord en indien mogelijk unattended install daar deze anders automatisch kunnen worden uitgepakt door download tools en er een virusmelding komt die niet klopt )*+=-
-+=*( Als er een onzinnige reactie verschijnt gaat de id van het bericht bij mij in de blacklist (mijn spotweb sql database) reacties zal ik dan nooit meer zien jullie wel, dus ik ben selectief doof )*+=-

Comments # 0